ارائه روشهای جذب منابع مالی جهت احداث خوابگاه‌ استاندارد دانشجویی

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت روش های جذب منابع مالی برای احداث خوابگاه‌های استاندارد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا فراهانی در نهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد، ساخت خوابگاه استاندارد و تامین بودجه این حوزه را یکی از مشکلات جدی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواند و به بررسی روش‌های جذب منابع مالی برای ساخت و احداث خوابگاه‌های استاندارد دانشجویی پرداخت.

وی با بیان اینکه، برای حل این مشکل راه‌کارهای مختلفی وجود دارد، گفت: یکی از این راه‌حل‌ها تامین بودجه مورد نیاز از سوی دولت است که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و هزینه‌های دولت باید آن را منتفی دانست.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت راه دیگر را دعوت از بخش خصوصی برای احداث خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد و گفت: در این شیوه پس از ساخت خوابگاه دانشجویان ماهیانه مبلغی برای هزینه اسکان در خوابگاه پردخت می‌کنند و دانشجویانی که از توانایی مالی برخوردار نیستند نیز همچنان از خدمات رایگان استفاده خواهند کرد و هزینه‌ها را پس از ورود به بازار کار پرداخت می‌کنند.

فراهانی راهکار دیگر را مشارکت دانشگاه در ساخت خوابگاه عنوان کرد و گفت: در این شیوه دانشگاه به جای بخش خصوصی ساخت خوابگاه را انجام می‌دهد و در ساخت خوابگاه نیز از نقشه‌های تهیه شده خوابگاه استاندارد در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت استفاده می‌کنند. در این شیوه نیز هزینه احداث خوابگاه از محل اجاره بهای خوابگاه به دانشگاه باز می‌گردد.

معاون وزیر بهداشت رضایت دانشجویان و احساس امنیت آنان در فضای دانشگاه را شاخص سنجش عملکرد معاونان فرهنگی و دانشجویی عنوان کرد و گفت:در محیط‌های دانشگاهی باید به شکلی در مسیر حرکت کنیم که دانشجویان احساس ناامنی نکنند و از ضریب امنیتی مطلوبی برخوردار باشند.

وی افزود: اگر بنا به دلایلی تحت فشارهای مختلف دچار مشکلات روحی و روانی شدند، دلیل آن تا اندازه زیادی به عملکرد ما به عنوان مسئولان فضای فرهنگی دانشگاه باز می‌گردد و به معنای آن است که کارمان را به درستی در قبال دانشجویان انجام نداده‌ایم و به نتیجه مطلوب دست نیافته‌ایم.

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402