با این آموزش ها از سرقت منزل تان جلوگیری کنید!

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

با این آموزش ها از سرقت منزل تان جلوگیری کنید!

بااین آموزش ها از سرقت منزل تان جلوگیری کنید ؛ این روز ها بدلیل شرایط نابسامان اقتصادی و تورم افسار گسیخته و همچنین بالا رفتن قیمت ارز و طلا برخی از مردم به خرید و نگهداری طلا و دلار روی آورده اند. و این مسئله باعث افزایش آمار 11 درصدی سرقت از منازل در سال گذشته بوده است. سرقت از منزل از دید مقامات قضایی نوعی تجاوز به عنف به حساب میرود و علاوه بر از دست رفتن دارایی و اموال افراد، سلامت روحی و آرامش ذهنی آنان را نیز تا مدتها تحت تاثیر قرار میدهد. با بررسی ابعاد مختلف این مقوله ناپسند و معرفی شگردهای سارقین به پیشگیری از سرقت منزل میپردازیم.

 
آگاهی های لازم در خصوص امنیت منزل

پیش ازینکه بحث آغاز شود بیاد داشته باشید خانه محل مناسبی برای نگهداری پول نقد، ارز و طلا نیست!! برخی افراد بی ملاحضه با نگهداری نقدینگی در منزل به یکباره قسمت اعظم سرمایه خود را از دست میدهند. صندوق امانات از دیر باز محل امنی برای نگهداری اموال با ارزشی است که پس از سرقت مثل ماشین و خانه هیچ نیازی به تغییر مالکیت ندارند. این روزها دیگر سارقین دنبال سرقت اشیائی مثل فرش و قالیچه و تلویزیون و… نیستند. با هوشیاری و پیشگیری میتوانیم کام آنان را تلخ کنیم. اما راهکار مقابله با نفوذ دزدان منزل به محیط چیست و چگونه باید آگاهی های لازم را در خصوص امنیت خانه و محیط کاری خود کسب کنیم. در این مقاله به شما آموزش میدهیم که چگونه تا حد زیادی از گزند سارقان در امان باشید.

 

 

آمار سرقت منزل

بر حسب آمار 53 درصد از دزد ها در 15 دقیقه اول ورود به منزل به محل نگهداری پول و اوراق بهادار و یا جواهرات دست پیدا میکنند. متاسفانه به دلیل عدم فرهنگ سازی در ایران کمتر کسی منزل و یا محیط کاری خود را بیمه سرقت میکند. به بیان ساده تر تا زور بالای سر نباشد کاری از پیش نمیرود. بطور مثال به محض خرید خودرو باید وضعیت بیمه ماشین جدید را مشخص کنیم و طبق قانون به اجبار باید خودرو، تحت بیمه شخص ثالث باشد ولی آیا به همان اندازه که خودروی ما اهمیت دارد برای اموالی که در منزل نگهداری میکنیم اهمیت قائل هستیم؟!
در ادامه به بررسی موارد مهم در خصوص برقراری امنیت منزل و محیط کاری میپردازیم.

 
هنگام خروج از منزل هوشیار باشید

سارقین حرفه ای اغلب باکار تیمی به استقبال طئمه خود میروند. سارق اصلی درمنزل در پی پول جواهرات و دستیارش درکوچه و خیابان به قول معروف زاغ شما رامی زند. سارق دوم به محض اینکه خطریحس کند با سارق اصلی تماس میگیرد و او را از برگشت شما بخانه مطلع میکند. طبق باورها و شنیده های قدیمی همه ما گمان میکنیم که دزد همیشه نیمه شب به سراغ خانه می آید. که طبق بررسی های پلیس پیشگیری، بهترین زمان سرقت برای سارقین بین ساعات 7شب تا 10شب و درتایم پررفت و آمد است بدلیل اینکه درزمانهای شلوغ کمتر کسی درصورت خروج از خانه به اطراف خود توجه میکند و باتصور اینکه تنها دو ساعت و یا کمتر خانه را ترک میکنند نکات ایمنی را رعایت نمی کنند. حتما هنگام خروج از خانه با زیرکی، افراد و خودروهای ناشناس و مشکوک را زیرنظر بگیرید و سعی کنید کمترجلب توجه کنید.

 
هوشیاری بیشتر پیش از عزیمت به سفر

بستن بار و بندیل سفر درکوچه ممنوع!! داخل حیاط و یا پارکینگ وسایل سفر را داخل خودرو جای دهید و اگر پارکینگ ندارید در ساعات کم تردد و خلوت این کار را انجام دهید. پیرامون خانه هر خودرو، موتور سیکلت و یا فرد مشکوکی رویت کردید مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهید تا نزدیکترین گشت انتظامی به محل اعزام شوند.
همیشه برای شما این مورد قانون باشد… تا زمان بسته شدن درب پارکینگ خانه را ترک نکنید! چرا که شاید سارق در کمین باشد تا بدون دردسر از طریق پارکینگ وارد محیط شود. دزدان نیز همانند سایر صنوف با تکنولوژی همگام هستند.
هماهنگی بین ساکنین عامل مهمی در کاهش سرقت منزل
در ایام نوروز و یا تعطیلات، در صورتی که قصد سفر دارید و در ساختمان چند واحدی زندگی میکنید با همسایگان مورد اعتماد جلسه ای کوتاه ترتیب دهید و زمان غیبت خود را به یکدیگر اطلاع دهید و با برنامه ریزی دقیق سعی کنید ترتیبی دهید تا مدت زیادی ساختمان خالی نباشد

 
قفل ها اولین سد راه برای سارق

پیش از هر چیز خرید و نصب قفل استاندارد با ایمنی بالا برای هر مکانی ضروری است. نمونه بهترین قفل ها ضد اسید و ضد ضربه و برش هستند و عموما از جنس نیکل فولاد ساخته میشوند. مطمئن ترین قفل باید میله ای به قطر 13 سانتی متر داشته باشد. اکثر قفل های با کیفیت از کلید های کامپیوتری استفاده میکنند. خلاصه بگوئیم از قفلی استفاده کنید که توسط اهرم و دیلم قابل شکستن نباشد. در صورت مفقود شدن کلید بی درنگ اقدام به تعویض قفل نمائید. ارزش اموال و دارایی شما قطعا بیشتر از قیمت یک قفل است.

 
نکاتی مهم در مورد کلید های منزل

افتادن کلید به دست سارق و یا کپی کردن الگوی کلید فاجعه بار است. دزد کلید در دست، پس سه نکته را مد نظر قرار دهید. اول اینکه به هر کسی کلید خانه تان را ندهید. دوم سعی کنید کلید را روی درب خانه جا نگذارید. و سوم حتما از قفل های استاندارد با کلید های کامپیوتری استفاده کنید. همچنین پیش از اسباب کشی به خانه جدید اقدام به تعویض کلید ها و نصب قفل های جدید نمائید. فراموش نکنید که هر کدام از این موراد به تنهایی عامل بازدارنده برای دزد نیست. به عنوان نمونه اگر از حفاظ آهنی استفاده کنیم ولی قفل ورودی ها ضد برش و فولادی نباشد تمام زحمات برای حفاظ کشی به هدر میرود. باید تا حد امکان موارد بالا را رعایت کنید تا از گزند سارق در امان بمانیم و یک شبه سرمایه سالها را از دست ندهیم.

 
نصب حفاظ و درب آکاردوئونی را جدی بگیرید

علاوه بر نصب قفل سعی کنید از حفاظ آهنی جهت جلوگیری از ورود آسان به محیط جلوگیری کنید. برطبق آمار 70درصد محیط هایی که به حفاظ ها و سیستم های اعلام سرقت مجهز هستند کمتر مورد سرقت قرار میگیرند. پوشش کانالهای کولر و نورگیرها و نصب توری و حفاظ را فراموش نکنید. درب های آکارئونی یکی ازبهترین حفاظ هایی است که میتوان برای محیط های آپارتمانی بکار برد. این حفاظ ها سرعت عمل رااز سارق خواهند گرفت. اغلب درب های پیش ساخته آکاردئونی دارای یک زبانه برای نصب قفل هستند. توصیه میکنیم ازفروشنده حفاظ آهنی بخواهید که دو یا سه زبانه جهت نصب قفل های ایمنی درنظر بگیرد. بیاد داشته باشید نصب قفل بیش ازحد توجه سارق را به خود جلب میکند وبا تصور اینکه قصد حافاظت از مال فراوانی را دارید در کمین خواهند نشست. با نصب دو عدد قفل استاندارد و ضد برش قائله را خاتمه دهید.

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

منبع: www.ssmt.ir

مطالب مرتبط:

خوابگاه های دانشجویی ترکیه

بهترین خوابگاه های تهران

قوانین نانوشته زندگی خوابگاهی

 

 

 

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402