حال و هوای خوابگاه ها با شروع پاییز

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

حال و هوای خوابگاه ها با شروع پاییز 

یکی از فصولی که برای ساکنین خوابگاه و اقامتگاه پسرانه و دخترانه خاطره انگیز است، فصل پاییز می باشد. در این فصل خاص معمولا همه ساکنین خوابگاه دانشجویی اگر فصل تابستان را در خوابگاه نبوده باشند، برای از سرگیری کلاس های خود به پانسیون دانشجویی بر می گردند. اما همه ساکنین اقامتگاه پسرانه در تهران را دانشجویان تشکیل نمی دهند.

تعداد زیادی از ساکنین در اینگونه اقامتگاه ها، کارمندان و یا حتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند که تابستان را هم در خوابگاه سپری کرده اند. با این وجود شروع فصل پاییز حتی برای آن ها هم حال و هوای تازه ای دارد. بسیاری از آنها در فصل تابستان به علت دیرتر تاریک شدن هوا می توانستند که بعد از کار و سایر امور خود ساعاتی را بیرون از خوابگاه دخترانه بگذرانند. اما شروع فصل پاییز این رویه را تغییر می دهد.

شروع فصل پاییز برای بسیاری از افراد با تغییر خلق و خو همراه است. این مساله تنها نتیجه گیری از تجربیات شخصی چند نفر نیست. بلکه این مساله از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است. یافته های علمی نشان می دهند که کاهش نور خورشید و کوتاه شدن طول روز در نیمه دوم سال بخصوص در فصل پاییز موجب بروز افسردگی فصلی و کاهش خلق می شود. این مساله در پانسیون دخترانه و پسرانه در تهران نیز قابل ملاحظه است. در خوابگاه دانشجویی و کارمندی به دلیل دوری ساکنین از خانواده و دلایلی از این دست، معمولا افراد شب های پاییز را با دلتنگی بیشتری سپری می کنند. به همین دلیل تصمیم گیری برای گذراندن اوقات فراغت در اقامتگاه پسرانه در فصل پاییز از اهمیت بالایی برخوردار است.

شب های پاییز

اگرچه شب های پاییزی می توانند بسیار کسل کننده باشند، اما در نظر گرفتن برنامه های جذاب فردی و گروهی در خوابگاه می تواند این روند را تغییر دهد. زندگی در پانسیون دانشجویی دخترانه فرصتی بسیار خوب برای گسترش روابط اجتماعی افراد و تقویت این مهارت مهم است. زندگی جمعی در پانسیون های مختلف کمک می کند که ساکنین بتوانند زمان خود را مدیریت کرده و بر اساس آن بهترین برنامه ها را برای زمان های خود داشته باشند. بسیاری از ساکنین در خوابگاه پسرانه می دانند که گذراندن شب های پاییزی در شرایطی که می توانند با تعدادی از هم سن و سال های خود باشند می تواند نه تنها حوصله سربر نباشد بلکه حتی به قول جوانان امروزی باحال هم باشد.

تعداد زیادی از افراد در خوابگاه معمولا شب های خود را با دم کردن چایی و دیدن فیلم های مهیج سپری می کنند. دیدن یک فیلم جنایی و یا حتی فیلمی رمانتیک کمک می کند که ساعت های طولانی شب های پاییزی مانند برق و باد بگذرند. علاوه بر همه این برنامه ها، دانشجویان ساکن در خوابگاه تهران و سایر خوابگاه ها یکسری تکالیف درسی دارند که باید به آنها رسیدگی کنند. شب های طولانی پاییز بهترین فرصت برای جبران عقب ماندگی دروسی است که تاکنون فرصت مطالعه آن را نداشته ایم. علاوه بر این مطالعه غیر درسی نیز یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن شب های پاییزی با بهترین و مفیدترین شکل ممکن در اقامتگاه دخترانه است.

در فصل های بهار و تابستان دغدغه کسانی که در خوابگاه اقامت داشتند ساعت تردد انها بود چون هوا تا ساعت 8 شب روشن بود و افتاب خیلی اذیت میکرد و دخترها باید این شرایط رو میگذروندن چون ساعت 9 باید در خوابگاه حاضر میشدند ولی برای پسرها باز شرایط بهتر بود. با شروع فصل پاییز از ساعت 5 دیگه خبری از افتاب نیست و هوا کم کم تاریک میشه (البته سرمای اذیت کننده و بارون رو در نظر بگیرید برای این فصل) شما خیلی راحت میتونید به کارهای خودتون رسیدگی کنید 

به امید خدا با زدن واکسن و کم کم با از بین رفتن کرونا کلاسهای حضوری اغاز میشه و حس و حال پاییز در دوران دانشجویی لذت بیشتری داره و زندگی به حالت عادیه خودش برمیگرده 

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

راهنمای زندگی خوابگاهی

"دریافت واکسن"، شرط استفاده از خوابگاه‌های دانشگاه الزهرا

قوانین نانوشته زندگی خوابگاهی

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402