مزایا خوابگاه ها

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

مزایا خوابگاه ها

 

در وبلاگ های قبلی درباره بهترین خوابگاه های تهران و قوانین نانوشته خوابگاه ها حرف زدیم اما در این مقاله میخواهیم درباره شرایط خوب و مفیدی که خوابگاه ها دارند و انتخابات دانشجویان با توجه به شرایطی که دارند و میتوانند آنهارا در انتخابات بهتر کمک کند صحبت کنیم.

استقلال
 

اکثر دانشجویان برای درس خواندن در دانشگاه های خوب ایران سالانه به شهر های مختلف سفر میکنند که این شاید برای خیلی از آنها اولین تجربه جدایی از خانواده باشد و همین این سفر را خیلی خاص میکند و برای خانواده ها هم بسیار سخت است که فرزند خود را برای درس خواندن به شهری بفرستند که شاید هیچ اطلاعاتی از آن دانشگاه و شهر نداشته باشند.

چرا خوابگاه؟

وقتی دانشجویان به شهری دیگر سفر میکنند شرایط و انتخاب های مختلفی را برای سکونت روبروی خود دارند. در این شرایط انتخاب های مختلفی مانند اجاره خانه، خوابگاه و... دارند که با توجه به شرایط دانشجو ، او یکی را انتخاب میکند. اما از آنجایی که شرایط دانشجویان در کشور ما مناسب نیست اقلب آنها با بودجه کم به شهر های مختلفی سفر میکنند ، اکثر دانشجو ها اجاره خانه را با توجه به هزینه های بالایی که دارد انتخاب نمیکنند و به سمت انتخاب خوابگاه میروند. یکی ازشرایط خوبی که خوابگاه های دانشجویی از آن برخوردار است محیط مناسب آن است که اغلب افراد خوابگاه در یک شرایط هستند و همین باعث میشود که دانشجویان جدید از افراد قدیمی تر تجربه کسب کنند و با چشمانی باز بسوی جلو حرکت کنند.

آزادی

اکثر داشجویان زمانی که به شهری دیگر سفر میکند احساس آزادی بیشتر میکنند که میتواند به خاطر دوری از خانواده بسیار خطرناک باشد. یکی از بدترین شرایطی که هر دانشجو میتواند در آن گرفتار شود محیط نامناسب است و از آنجایی که محیط نامناسب بسیار میتواند در روحیه و احساسات دانشجویی که تازه استقلال یافته اند تاثیر بگذارد و آنرا از هدف خود دور کند.

برای همین از آنجایی که خانواده ها نظارتی ندارند از محل اقامت و محیطی که دانشجویان میخواهند در آن اقامت کنند ما پیشنهادی داریم که خانواده ها میتوانند با خیال راحت دانشجویان را راهی شهری دیگر کنند و از شرایط محیط آنجا اطمینان داشته باشند.

خوابگاه یار

در خوابگاه یار بیش از هزار خوابگاه در سراسر ایران ثبت شده است که خانواده ها میتوانند آنها را مشاهده کنند و در صورت لزوم با مسئول خوابگاه ها تماس بگیرند تا از شرایط و محیط خوابگاه ها اطمینان داشته باشند و خوابگاه ها را برای فرزند خود رزرو کنند تا دیگر فرزندشان مشکلی برای سکونت نداشته باشد.

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402