نحوه بازگشایی دانشگاه ها و خوابگاه ها

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

نحوه بازگشایی دانشگاه ها و خوابگاه ها 

در ترم تحصیلی جاری برنامه‌ای در خصوص حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه وجود ندارد و کلاس‌های این دانشجویان به صورت مجازی ادامه پیدا می‌کند، نحوه حضور دانشجویان این مقطع در خوابگاه در ترم آینده نیز باتوجه به شرایط تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

 باتوجه به تصمیم‌گیری مجموعه دانشگاه‌ بازگشایی دانشگاه‌ها با دانشجویان مقطع دکترای تخصصی آغاز می‌شود، یعنی در مرحله اول از تاریخ هشت آبان کلاس‌های دانشجویان دکترای تخصصی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا که دارای پایان‌نامه هستند نیز در دانشگاه حضور خواهند داشت و بر اساس پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت برای سکونت در خوابگاه‌ها تدوین کرده، خوابگاه موردنیاز برای این دانشجویان تامین شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

براساس مساحت هریک از اتاق‌های خوابگاه دانشجویی حدود دو تا سه نفر امکان استفاده از آن‌ها را دارند، البته تاکنون نیز برای افرادی که دارای پایان‌نامه بودند از این اتاق‌ها استفاده می‌شد، اما در تمامی اتاق‌ها تنها یک نفر حضور داشت و در حال حاضر باتوجه به این موضوع که کلاس دانشجویان دکترای تخصصی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، امکان استفاده تک نفره از اتاق‌ها وجود ندارد، بنابراین برنامه‌ریزی لازم جهت رعایت فاصله اجتماعی انجام شده است و بر اساس مصوبه وزارت بهداشت از هر اتاق حداکثر دو تا سه نفر امکان استفاده دارند و به‌همین دلیل ظرفیت خوابگاه به حدود یک سوم کاهش پیدا کرده است.

همچنین در ترم تحصیلی جاری برنامه‌ای در خصوص حضور دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه وجود ندارد و کلاس‌های این دانشجویان به‌صورت مجازی ادامه پیدا می‌کند، همچنین برای نحوه حضور دانشجویان این مقطع در خوابگاه در ترم آینده نیز باتوجه به شرایط تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

 نکته قابل توجه برای حضور دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی  تزریق واکسن کرونا و دارا بودن کارت واکسن برای تمامی این افراد است، در حال حاضر نیز تمامی دانشجویانی که در خوابگاه حضور دارند، واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

در زمان آغاز آموزش حضوری که در برخی دانشگاه ها آغاز شده است، هر دانشجویی که نتواند سندی مبنی بر واکسیناسیون ارایه دهد، امکان حضور در آموزش حضوری را ندارد و خود به خود دچار تبعات عدم حضور؛ غیبت و الزام درخواست حذف نیمسال تحصیلی خواهد شد. بنابراین، تکمیل واکسیناسیون دانشگاه ها در هر دانشگاه به طور جدی انجام خواهد شد.

در صورتی که پوشش واکسیناسیون برای جامعه دانشگاهی هر دانشگاه تکمیل و ۱۰۰ درصد شود، آموزش حضوری آغاز و امتحانات هم به صورت حضوری برگزار خواهد شد. در غیر این صورت تصمیم گیری درباره شیوه برگزاری امتحانات بستگی به آخرین وضعیت پیک بیماری در هر استان و هر شهر خواهد داشت و مسئولیت و تصمیم گیری در این باره به شورای آموزش عالی استانی واگذار شده است. روشن است که یک تصمیم کلی برای همه دانشگاه های کشور وجود ندارد.

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

ارائه کارت واکسیناسیون برای خوابگاه الزامی است

بزرگ‌ترین معضل پیش‌روی بازگشایی دانشگاه‌ها چیست؟

وضعیت پذیرش خوابگاه ها

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402