با 10 خوابگاه برتر دانشجویی امریکا اشنا شوید

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

با 10 خوابگاه برتر دانشجویی امریکا اشنا شوید

 

از ترک خانه تا رفتن به دانشگاه ، گزینه های زیادی پیش رویتان هست که باید به آن فکر کنید . از دانشگاه Dayton گرفته تا کالج Bowdoin ، در این مقاله قصد داریم 10 تا از بهترین خوابگاه های ایالت متحده آمریکا را بررسی کنیم .

 

10 – Loyola University Maryland


دهمین دانشگاه این لیست ، دانشگاه Loyola Maryland در بالتیمور امریکا است . شش سالن بزرگ این دانشگاه با خوابگاه هایی فریبنده اشغال شده است .
برای مثال سالن Butler و Hammerman دارای پشت بام های مجهز به پنل خورشیدی بوده تا به ایجاد محیط زیستی پایدار کمک کند . از طرف دیگر در این دانشگاه اتاقی به نام The Gardens به چشم می خورد که محلی اختصاصی برای تماشای تلویزیون و رادیو است .

 

9 -  Elon University


همانطور که از اسمش مشخص است این دانشگاه در شهر الون ، کارولینای شمالی ، واقع شده است . طبق آنچه در وبسایت رسمی دانشگاه Elon نوشته شده است : " دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند ، بیشتر در مباحث درسی شرکت کرده و اغلب معدل بالاتری دارند . "
خوابگاه های این دانشگاه به صورت 8 "محله " دسته بندی شده که خوابگاه های هر محله بر اساس نمرات دانش آموزان به آن ها تعلق می گیرد . علاوه بر نمره ، هر محله نمایانگر مضامین مختلفی مانند فرهنگ های جهانی و تعاملات اجتماعی است .

 

8 - Rice University


دانشگاه رایس در شهر هوستون تگزاس قرار داشته و شامل 11 خوابگاه دانشجویی است . البته این خوابگاه ها تنها مختص دانشجویان نبوده و دانش آموزانی که در کالج Rice مشغول به تحصیل هستند نیز از امکانات خوابگاه بهره مند می شوند .
طبق آنچه در سایت این دانشگاه ذکر شده است ، تقریبا 78% دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه ها مستقر هستند .

 

7 - Bowdoin College


در کالج بودین واقع در شهر شمال شرقی مین (Maine) ، دانشجویان می توانند در آپارتمان ها یا در خانه های خارج از دانشگاه اقامت داشته باشند . با این حال ، دانشجویان سال اولی باید در یکی از 8 سالن مسکونی این دانشگاه سال اول خود را بگذرانند .
با این که هر کدام از خوابگاه ها امکانات منحصر به فردی را به دانشجویان ارائه می دهد ، اما خوابگاه هایی که به سال بالایی ها اختصاص داده می شود از سایر خوابگاه ها برجسته تر بوده ، به طوری که دارای تخت دو نفره ، تلویزیون کابلی ، ماشین لباسشویی ، پارکینگ ماشین و ... است .

 

6 - Bryn Mawr College


اسم این دانشگاه از شهری که در آن قرار دارد ، برداشته شده است . طبق وبسایت دانشگاه ، خوابگاه ها شامل محوطه هایی برای استراحت ، دستگاه های فروش انواع نوشیدنی و تنقلات و ماشین لباسشویی است .

 

5 - High Point University


طبق بیانیه ای که توسط نمایندگان این دانشگاه منتشر شده است : " فضاهای مشترک (collaborative spaces) ، قسمت مخصوص مطالعه ، مراکز تفریحی و بخش تجارت (به منظور حمایت از رشد تحصیلی دانشجویان)، از نکات برجسته خوابگاه های این دانشگاه است . "
به گفته یکی از نمایندگان دانشگاه High point واقع در کارولینای شمالی : " همه چیز در این دانشگاه با هدف مشخصی طراحی شده است ؛ برای مثال ، خوابگاه های این دانشگاه به طور عمدی در قسمتی ساخته شده اند که دسترسی دانشجویان به کتابخانه دانشگاه ، مراکز دانشجویی و سالن غذاخوری به راحتی امکان پذیر باشد .

 

4 - Emory University


در آتلانتا ، جورجیا ، دانشگاه اموری خوابگاه هایی دارد که در میان خوابگاه های کل کشور برجسته است . این دانشگاه دارای سالن های اقامت استاندارد و همچنین قسمتی به نام " اتحاد خواهری یا برادری " است که اعضا هر کدام از خوابگاه های این قسمت اختیار خوابگاه خود را داشته اما هزینه هر واحد خوابگاه بر عهده ساکنان آن است .
آنچه بیشتر از همه خوابگاه های این دانشگاه را متمایز می کند وجود سیستم Theme Housing & Learning بوده که به وسیله آن دانش آموزان می توانند با کسانی که علایق مشترکی با آن ها دارند ، زندگی کنند.
طبق ادعایی که این دانشگاه در سایت خود کرده است : " جامعه ای کوچک و دوستانه (close-knit) ، جایی که این امکان را ایجاد کرده تا همه یکدیگر را بشناسند "

 

3 - Texas Christian University


بر اساس وبسایت این دانشگاه ، خوابگاه های آن به منظور ایجاد " جامعه ای نزدیک و احساس تعلق " طراحی شده است . 
هر 20 سالن خوابگاهی این دانشگاه (به جز یکی از آن ها) ، شامل دانشجویان پسر و دختر بوده و ظرفیت اغلب اتاق ها 2 یا 3 نفر است . در هر سالن ، ماشین لباسشویی و همچنین قسمت هایی برای درس خواندن و معاشرت دانشجویان با یکدیگر در نظر گرفته شده است .

 

2 - Franklin W. Olin College of Engineering


در حالی که بیشتر دانشگاه های سراسر ایالات متحده آمریکا ، دانشجویان را ملزم به تهیه وسایل مورد نیازشان در آشپز خانه می کنند ، این دانشگاه ، در هر اتاق یک یخچال کوچک و مایکروفر قرار داده است . پرینتر ، ماشین لباسشویی و جاروبرقی نیز به صورت مشترک در اختیار دانشجویان قرار می گیرد .
آرامش و پایداری یکی دیگر از اولویت های این دانشگاهِ واقع در ماساچوست است ؛ برای مثال ، چراغ های LED در تمامی سالن های خوابگاهی به چشم می خورد و مصرف سنج هایی برای نظارت بر میزان استفاده انرژی در هر سالن نصب شده است .

 

1 - Washington University in St. Louis


دانشگاه شماره یک لیست ما ، به دانشگاه واشنگتن در شهر سنت لوئیس ، ایالت میسوری تعلق می گیرد ؛ ظرفیت خوابگاه های این دانشگاه 3 تا 6 نفره است و در هر دو قسمت سنتی و مدرن ، سالن های خوابگاهی یافت می شود
این دانشگاه به منظور ایجاد حس استقلال در دانشجویان ، اجازه آوردن دستگاه قهوه ساز ، اتو و یخچال کوچک را می دهد .

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

منبع : www.insider.com 

مطالب مرتبط:

خوابگاه های دانشجویی ترکیه

بهترین خوابگاه های تهران

قوانین نانوشته زندگی خوابگاهی

برچسب ها:
پست های مرتبط