بهترین خوابگاه های تهران

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

بهترین خوابگاه های تهران

 

تهران ، یکی از پرجمعیت ترین شهر های ایران است که در آذر ماه سال 1174 توسط شاه قاجار به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.

آغا محمدخان قاجار بعد از رسیدن به شاهی، تهران را به عنوان پایتخت ایران معرفی کرد. تا قبل روی کار آمدن شاه قاجار، شیراز پایتخت سرزمین کهن ایران بود.

موقعیت جغرافیایی این شهر مهم‌ترین علت انتخاب تهران بود. یکی از دیگر از علت‌های این انتخاب آب‌و‌هوای مناسب آن روزهای تهران بود که شاه قاجار را مجاب کرد که این شهر را به پایتختی خود انتخاب کند.

این انتخاب سبب شد که تهران، از آن سال به بعد تبدیل به مهم‌ترین شهر ایران چه در زمان شاهان قاجار و پهلوی و در زمان جمهوری اسلامی شود.

همین امرموجب شده که تهران جمعیت بسیار زیادی را در خود جای بدهد و از نظر امکانات بسیار پیشرفته تر از سایر شهر ها باشد از همین رو دانشجویان بسیار زیادی تلاشش میکنند تا در دانشگاه های سطح بالای تهران قبول بشوند تا به شهر بزرگ تهران سفر کنند و از امکانات آن بهره مند بشوند، برای همین شهر تهران سالانه پذیرای دانشجویان بسیاری از سراسر ایران است.

افزایش جمعیت و تعداد خوابگاه ها

 

اما این افزایش جمعیت و دانشجویانی که به تهران سفر میکنند مشکلات زیادی هم دارد . از جمله مکانی برای اسکان ، که هم به دانشگاه نزدیک باشد و هم از امکانات رفاهی خوبی برخوردار باشد.

از انجایی که قیمت اجاره خانه ها در تهران بسیار گران قیمت میباشد و خرج بسیار زیادی را میتواند به دانشجویان و خانواده هایشان متحمل شود ، اکثر دانشجویان زیر بار این هزینه ها نمیروند و بجای آن به سمت خوابگاه ها جذب میشوند.

اما انتخاب خوابگاه خوب با توجه به امکانات و شرایط دسترسی محلی، بسیار برای دانشجویانی که تازه به تهران و شهری به این بزرگی سفر میکنند دشوار است و از طرفی خوابگاه و محل سکونت برای خانواده ها بسیار اهمیت دارد ، از آنجایی که اکثر دانشجویان در آن سن شاید برای اولین بار باشد که از خانواده جدا میشوند و بطور مستقل به یک شهر دیگر میروند ، مکانی که میخواهند در ان سکونت کنند مهم است.

از اینرو ما سایتی را طراحی کردیم تا بتوانیم در حد توانمان یکی از بزرگترین دغدغه های دانشجویان را کم کنیم و این امکان را بوجود اوردیم تا شما بتوانید هم تصاویر خوابگاه را مشاهده کنید و هم محیط اطراف خوابگاه را مورد بررسی قرار دهید.

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

 

 

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402