بهترین خوابگاه های دانشجویی در استرالیا

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

با توجه به افزایش علاقمندی افراد به تحصیل در دانشگاه های معروف خارج از کشور به ویژه استرالیا فکر کردم شاید صحبت در مورد خوابگاه های دانشجویی در این کشورها خالی از لطف نباشد. به ویزه که بحث مکان مناسب برای اقامت همواره دغدغه دانشجویان چه در داخل کشور و چه در خارج کشور بوده است. از همین رو برخی از بهترین خوابگاه های کشور استرالیا را باهم بررسی می کنیم.
خوابگاه های دانشجویی در استرالیا کاملا مدرن هستند و همه امکانات یک زندگی نرمال را دارا می باشند. برنامه ریزی در خوابگاه های دانشجوی بر طبق نیازهای دانشجویان است. شهریه این خوابگاه ها همه امکانات را پوشش می دهد و نیاز نیست شما برای استفاده از خدماتی مثل گاز، تلفن، اینترنت و ... هزینه های جدا بپردازید. بیشتر دانشگاه های استرالیا در محوطه پردیس های خود و یا جایی نزدیک آنها خوابگاه دانشجویی دارند. در این خوابگاه ها معمولا امکان سرو غذا، امکانات تفریحی و ورزشی هم موجود است. به طور کلی برای بودجه ها و سلیقه های مختلف، گزینه های متعدد ومتفاوتی برای اسکان دانشجویان در کشور استرالیا وجود دارد.خوابگاه های دانشجویی بهترین انتخاب برای اسکان هستند. شما در این صورت با افراد متعددی از ملیت های مختلف که هم دانشگاهی شما هستند در یک ساختمان زندگی می کنید و میتوانید به انتقال تجربیات بپردازید. ممکن است شما در یک کشور غریب از لحاظ امنیتی دچار استرس باشید. خوابگاه های دانشجویی تمهیداتی را برای دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند که این اطمینان خاطر را به شما بدهند که محل اسکان جدید شما امن است.
همانطور که در بالا گفته شد اکثر خوابگاه های دانشجویی در نزدیکی دانشگاه قرا دارند و از اینرو مکان های تفریحی، مراکز خرید، ایستگاه های نقلیه عمومی مثل قطار و اتوبوس در نزدیکی شما خواهد بود.همچنین خوابگاه ها معمولا برنامه هایی مانند گردش تفریحی در طبیعت، سفرهای گروهی، رویدادهای ورزشی و شرکت در جشن ها را برای شما تدارک می بینند که این می تواند در راستای تحصیل جاذبه های متنوعی را برای شما به ارمغان آورد.


خوابگاه دانشگاه ملبورن


انواع مختلفی از خوابگاه به دانشجویان به خصوص دانشجویان سال اول از طرف دانشگاه ملبورن ارئه می شود. بسیاری از این خوابگاه ها در داخل محوطه دانشگاه قرار دارند و برخی دیگر نیز در فاصله بسیار کمی از دانشگاه واقع شده اند. در صورتی که ورود خود  را به خاک استرالیا هفتادو و ساعت قبل به دانشگاه اطلاع دهید، دانشگاه ترتیبی می دهد تا شما را در در فرودگاه ملاقات کرده و تا خوابگاه مورد نظر همراهی کند. 12 خوابگاه دانشجویی وجود دارد که همگی در محوطه دانشگاه و یا در فاصله بسیار کمی از دانشگاه واقع شده اند. می توانید خوابگاهی را بیابید که متناسب با رشته تحصیلی شماست.به عنوان مثال برخی خوابگاه ها اتاق کامپیوتر،کتابخانه و یا سالن تمرین موسیقی دارند.


خوابگاه های دانشگاه ملی استرالیا


از آنجایی که این دانشگاه بهترین دانشگاه استرالیا می باشد، تعداد متقاضیان سالیانه به شدت بالاست و به همین جهت تعداد خوابگاه های ارائه شده نیز قابل ملاحظه است. در بیشتر خوابگاه ها دوره های کارشناسی و پایین تر از دور های بالای کارشناسی جدا شده و در خوابگاه هی متفاوتی اسکان داده می شوند. قدمی ترین خوابگاه این دانشگاه خوابگاه Bruce Hall است که مختص دانشجویان کارشناسی ارشد است و  مبلغ قرار داد برای 40 هفته، 297.5 دلار به ازای هر هفته است.


خوابگاه های دانشگاه وسترن استرالیا


در دانشگاه وسترن استرالیا بیش از هزار نفر دانشجو در پنج خوابگاه اسکان داده می شوند.اسامی این پنج خوابگاه به ترتیب زیر است:
خوابگاه Currie Hall با هزینه هفته ای 340 دلار برای هر اتاق
خوابگاه st catherines college با هزینه هفته ای350 دلار برای هر اتاق
خوابگاه st georges college هزینه هفته ای 364 دلار برای هر اتاق 
خوابگاه  st thomas more collegeبا هزینه هفته ای 345 دلار برای هر اتاق 
خوابگاه trinity residental college با اجاره بهای هفته ای 348 دلار برای هر اتاق

برای اجاره خوابگاه، پانسیون و هرنوع اقامت گاه در سراسر ایران می توانید در سامانه خوابگاه یار به مشاهده و ملاحظه تمامی خوابگاه ها و مقایسه امکانات و قیمت ها بپردازید و درنهایت مناسب با شرایط خودتان درست ترین انتخاب را انجام دهید.


 

برچسب ها:
پست های مرتبط