تاثیرات دزدگیر در زندگی روز مره

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

در زندگی امروز که تکنولوژی تاثیر شگفتی بر نوع زندگی و حیات ما گذاشته است که بخواهیم نوع و سلیقه زندگی امروز مان را با زندگی 20 الی 30 سال پیش مقایسه کنیم تفاوت بسیاری دارد در نوع کار در نوع سرگرمی و ... بعضی از تکنولوژی ها با زندگی ما آمیخته شده است و حتی آنها تاثیر گذاشته اند بر زندگی ما

مانند اینترنت ، ماشین و ... بعضی از این وسایل باعث شده نوع کار و اشتغال ما هم عوض شود مثلا در اوایل قرن 20 بیشترین نیروی کار مشغول به کشاورزی بود ولی حال بیشتر نیروی کار به سمت کارهای خدماتی می رود همه آنها تاثیر تکنولوژی بر زندگی مردم می باشد پیشرفت تکنولوژی باعث شده که زندگی ما بسیار متکی بر تکنولوژی باشد مثلا نبود  هر یک از آنها باعث اذیت شدن و اثر بر زندگی ما دارد . باعث مختل شدن بخشی از زندگی ما می شود . تاثیرات تکنولوژی بر زندگی ما بسیار زیاد و عمیق است .

حال شاید در 20 الی 30 سال آینده ممکن است نوع کار و تکنولوژی باعث شود که نوع کار کلا متحول بشود نوع زندگی و کار ما تغییر کنند . ممکن است در سال آینده بیشتر افراد در منزل شان نشسته اند و کارهای را از طریق اینترنت انجام بدهند و زمانی که برای رفت آمد می روند هم به نوآوری و کار مشغول باشند که باعث بهره وری بیشتر پرسنل شود . و بتوانیم اینترنتی در خانه محیط خانه یا کارمان را کنترل کنیم و یا اجاق گاز را روشن کنیم و بسیاری از وسایل دیگر را به راحتی کنترل کنیم و از آنها استفاده کنیم در کشور های پیشرفته بسیار روی این موضوعات و هوش مصنوعی در حال تحقیق  می باشند که احتمالا در چند سال آینده اختراعات و نو آوری های عجیبی روی خواهد داد .

البته باید بدانیم که پیشرفت تکنولوژی همان طور که بسیار مزایا دارد معایب خاص خود هم دارد مثلا پیچیده شدن زندگی روز مره ، سریع شدن زندگی ، مشغول بودن ذهن ها و تغییر سریع نسل ها و فرهنگ ها و سرگرمی ها نسل های خانواده و .. .

یکی از تاثیرات مثبت تکنولوژی بر زندگی ما به وجود آمدن انواع دزد گیر ها یا آلارم ها یا هشدار خطرها است چون با پیشرفت ها خود بخود افراد می خواهند آخرین تکنولوژی را در دست داشته باشند و همین موضوع منیت باعث رشد آمار سرقت می شود . که دانشمندان و صاحبان تکنولوژی  برای اینکه بتوانند تکنولوژی خود را پول ساز کنند به این موضوع بسیار توجه کرده اند . وقتی حرف و سخن از دزد گیر می آید شما نا خود آگاه سمت و سوی ذهن شما به سمت دزدگیر اتومبیل می رود البته دزدگیر خودرو به علت استفاده بالا در جهان یکی از مهمترین نوع دزد گیر ها می باشد ولی حال با پیشرفت روز افزون انواع مختلف دزدگیرها موجود می باشد مثلا دزدگیر های فروشگاهی و ...

حال فکر کنید شما به علت تحصیل یا کار در یک شرکت بزرگ که (شاید از کودکی تحصیل در آن دانشگاه یا کار در آن شرکت آرزوی شما بوده است ) مجبور به ترک خانواده می شود و مجبور به زندگی در خوابگاه و یا پانسیون می شوید که زندگی می باشد معمولا با همسالان با فرهنگهای متفاوت که می تواند بسیار شاد و مفرح باشد زیرا زندگی با همسالان به علت نزدیک بودن نوع تفریحات نسبتا شاد می باشد .

حال فکر کنید شما در خوابگاه و پانسیونی ساکن هستند هر روز از خواب بیدار می شوید یا از کار به اتاق خود می ایید یک وسیله ای از وسایل عمومی یا شخصی شما مفقود شود یا به سرقت برود شاید اگر کم ارزش باشد زود آن را فراموش کنید حال اگر گران قیمت باشد یا هر روز تکرار شود هم شما از لحاظ روحی بسیار مکدر خواهید شد و حس راحتی و امنیت خود را در آن خوابگاه یا پانسیون از دست خواهید داد و شاید به فکر تعویض خوابگاه خود باشید و یا اگر محل زندگی خود را دوست  خود باشید و قصد تعویض آن را نداشته باشید یا از مسئول یا مدیر محل سکونت خود بخواهید دزد گیر و گیت فروشگاهی و دغدغه های خود را برای او توضیح می دهید . و او هم اگر انسانی منطقی باشد صددرصد از این پیشنهاد استقبال خواهد کرد .

زیرا حتما خوابگاه و پانسیونی دارای امکانات امنیتی بالای است خیلی افراد به علت راحتی و اطمینان و امنیت خاطری که در این خوابگاه احساس خواهند کرد به آن تمایل پیدا خواهند کرد نصب گیت ضد سرقت فروشگاهی یک سرمایه گذاری زود بازده می باشد نه یک هزینه .

 

برچسب ها:
پست های مرتبط