تعیین کلاس های این ترم دانشجویان خوابگاهی

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

تعیین کلاس های این ترم دانشجویان خوابگاهی 

از زمان همه گیر شدن ویروس کووید_19، این ویروس با تمام توان خود به جنگ زندگی معمولی مردم رفته است. از تعطیلی بخش ها و صنف های مختلف گرفته تا مجازی شدن کلاس های مدرسه و دانشگاه نیز از ترکش های این ویروس بی بهره نمانده اند.

چندین ترم متوالی دانشگاه ها تحت تاثیر این همه گیری با چالش ها و تصمیمات مختلفی همراه بوده است. بسیاری از کلاس های دانشگاه های مختلف کشور برای چندین ترم متوالی بصورت مجازی برگزار می گردند. جدای از شرایط سختی که آموزش مجازی ممکن بود که برای برخی نقاط دوردست و بدون امکانات کشور داشته باشد، تا حد زیادی کیفیت آموزش را نیز کاهش داده است.

در ابتدای ترم پاییز سال تحصیلی جاری اما وضعیت مقداری تغییر کرد. با افزایش تزریق واکسن و بهبود ایمنی جمعی، برخی از دانشگاه ها و مدارس فعالیت حضوری خود را از سر گرفتند. این مساله برای ساکنین خوابگاه دانشجویی که در یک سردرگمی بزرگی بودند، خبر خوشحال کننده ای بود. اما در چندین هفته اخیر و با افزایش مجدد ابتلا به این ویروس، تصمیم گیری برای نحوه برگذاری کلاس های مدارس و دانشگاه ها تغییر کرده است. در آخرین تصمیم گیری مسئولین، وزیر بهداشت اعلام کرد که کلاس درس دانشگاه های تحت نظر این وزارت خانه تنها در شهرهایی که وضعیت رنگ کرونایی در آنها قرمز است به صورت ترکیبی برگزار می شوند. منظور از ترکیبی بودن کلاس های دانشگاه به این معنی است که برخی از کلاس ها بصورت حضوری و برخی دیگر بصورت مجازی برگزار می شوند.

این مساله می تواند برای ساکنین خوابگاه دانشجویی تا حد زیادی موجب سردرگمی گردد. زیرا بسیاری از ساکنین خوابگاه دانشجویی پسرانه و دخترانه، از شهرستان های دیگر به شهر دانشگاه خود می آیند و در صورت حضوری بودن کلاس ها نیاز به رزرو خوابگاه و پانسیون دارند. علاوه بر این رنگ های کرونایی شهرها مرتبا تغییر می کند و چنانچه شهری از رنگ قرمز به نارنجی تبدیل شود تمامی کلاس های آن بصورت حضوری برگذار خواهند شد. همین مساله می تواند برای یافتن خوابگاه و پانسیون دانشجویی در زمان مناسب، مشکل آفرین باشد.

 

ساکنین خوابگاه دانشجویی و سردرگمی در وضعیت کرونایی


تغییر و تحولی که ویروس کرونا در چند سال اخیر در سرتاسر دنیا شکل داده است، غیر قابل انکار است. افراد در موقعیت ها و شرایط مختلفی مجبور به تغییر رویه زندگی خود شده اند. ساکنین خوابگاه پسرانه و خوابگاه دخترانه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ساکنین خوابگاه دانشجویی، دانشجویانی هستند که در رشته های مختلفی در حال تحصیل و علم اندوزی می باشند. این افراد بعضا کلاس های عملی خود را بصورت حضوری و کلاس های تئوری را بصورت مجازی شرکت می کنند. همین مساله موجب بروز سردرگمی بزرگی در زندگی آنها شده است. از یک طرف به خاطر کلاس های عملی قادر نیستند که به شهر محل زندگی خود برگردند و از طرفی دیگر زمانی که اعم کلاس های آنها بصورت مجازی برگزار می شوند تنها برای یکی دو ساعت کلاس عملی ماندن آنها در خوابگاه در تهران، توجیهی ندارد. تمامی این مسائل موجب شده است که دانشجویان خواستار تعیین تکلیف شرایط خود باشند. 

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

 

امیکرون جلوی بازگشایی دانشگاه ها رو میگیره یا نه ؟

مزیت های خوابگاه نسبت به خانه ی اجاره ای 

زندگی در خوابگاه های تهران

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402