ثبت شکایت دانشجویان در انگلیس بر اثر شیوع کرونا

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

دفتر " OIA" در انگلیس که فقط به شکایت‌های دانشجویان در حوزه آموزش عالی رسیدگی می‌کند،‌ اعلام کرد که با آغاز شیوع "کووید-۱۹" تعدادی از دانشجویان در مورد تاثیر این بیماری بر مطالعات خود شکایاتی را مطرح کردند.

این نهاد، شکایات دانشجویان در حوزه آموزش عالی و ارائه دهندگان آموزش عالی را به رایگان بررسی می‌کند. شکایاتی که بعضا در مورد اختلال در یادگیری، محل اقامت و درس عملی هر دوره بوده است.

 " OIA" که یک نهاد مستقل است، گفت که این شکایات نشان از وجود شرایطی پیچیده‌ای است که به دلیل شیوع کرونا ایجاد شده است.

با بررسی‌های دفتر " OIA"،‌ به یک دانشگاه انگلیسی دستور داده شد که برای جبران خسارت از دست رفتن آموزش در دوره اول قرنطینه در انگلیس، به یک دانشجو ۵ هزار پوند غرامت پرداخت شود.

" OIA" در سال ۲۰۲۰ میلادی ۲ هزار و ۶۰۴ شکایت از سوی دانشجویان دریافت کرد که ۵۰۰ شکایت از این تعداد،‌ مربوط به تاثیرات شیوع کرونا بود.

در میان این شاکیان،‌یک دانشجوی خارجی رشته پزشکی بود که مبلغ ۳۸ هزار پوند شهریه پرداخت می‌کرد و از آنجا که کارهای عملی این دانشجو به دلیل شیوع کرونا متوقف شد، ‌برای جبران این خسارت، ۵ هزار پوند به دانشجو پرداخت شد.

" OIA" اعلام کرد که این مبلغ به دلیل وجود احساس ناامیدی و ناراحتی شدید دانشجو به او پرداخت شده است؛ چراکه وی در سال آخر تحصیل خود، تجربه خوبی را سپری نکرد و ارزش تحصیلی این سال کمتر از حد انتظار او شد.

یک دانشجوی دیگر از رشته‌های علوم پزشکی هم به دلیل لغو یک پروژه تحقیقاتی در آزمایشگاه که به عنوان بخشی از دوره کارشناسی ارشد او بود،‌ غرامتی به مبلغ ۱۵۰۰ پوند دریافت کرد.

این دانشجو گفت که آموزش از راه دور به معنای دست رفتن یادگیری تکنیک‌های عملی است و همه کارفرمایان در همه مشاغل به دنبال این تکنیک‌های عملی هستند. به همین دلیل من موقع درخواست کار بی‌نصیب خواهم ماند.

یک دانشجوی دیگر نیز به دلیل اینکه به دلیل کارهای صنعتی دانشگاه، ۱۴ ساعت از زمان آموزش خود را از دست داده بود،‌۲۰۰ پوند دریافت کرد.

رد برخی از شکایات

لازم به ذکر است که این سازمان برخی از شکایات دانشجویی را رد هم می‌کند.به عنوان مثال، یک دانشجو سه قسط از هزینه خوابگاه خود را پرداخت کرده بود ولی دانشگاه خوابگاه را تعطیل کرد. این دانشگاه اعلام کرد دانشجویان می‌توانند قسط سوم را پرداخت نکنند. ولی دانشجویی که قسط را از قبل پرداخت کرده بود،‌غرامتی دریافت نکرد.

گروه دانشگاه‌های انگلیس گفته که اگر دانشجویان شکایتی دارند، باید در ابتدا با دانشگاه خود صحبت کنند.

سخنگوی این سازمان گفت که دانشگاه‌های این کشور در حال تدوین برنامه‌هایی برای حمایت از دانشجویان هستند تا در هنگام بازگشت به دانشجویان ، کامل‌ترین تجربه دانشجویی را دریافت کنند.

در ماه فوریه، وزیر رئیس کل دانشگاه‌های انگلیس ۵۰ میلیون پوند بودجه اضافه به دانشگاه‌ها تحصیص داد.

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

www.isna.ir

مطالب مرتبط:

خوابگاه های دانشجویی ترکیه

بهترین خوابگاه های تهران

قوانین نانوشته زندگی خوابگاهی

 

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402