خاطره نویسی در خوابگاه ها

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

خاطره نویسی در خوابگاه ها

خاطره نویسی یکی از ابزارهای ثبت وقایع است. همانگونه که یک خبرنگار از تکنیک گزارش نویسی برای ثبت وقایع حقیقی استفاده می کند؛ یک فرد نیز با نوشتن خاطرات خود سعی در ثبت و ماندگار کردن اتفاقات و پیشامدهای زندگی خود دارد.

اما هدفی که یک فرد با خاطره نویسی به دنبال آن است با هدف یک خبرنگار بسیار متفاوت است. گاهی یکی از ساکنین خوابگاه ها و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی، خاطرات خود را ثبت می کند تا اینگونه به خطاها و اشتباهاتی که در طول روز مرتکب شده است پی ببرد. اما یک خبرنگار عموما جهت آگاه کردن جامعه یا قشر خاصی از مردم از واقعه ای خاص، گزارشات خود را ارائه می دهد.

نوشتن خاطرات روزانه چه در زمان اقامت در خوابگاه دخترانه و پسرانه و چه در هر زمان و مکان دیگری به خودشناسی و خودآگاهی افراد کمک شایان توجهی دارد. افراد با نوشتن خاطرات خود و خواندن دوباره آنها بیش از هر زمان دیگری شخصیت و حقیقت وجودی خود را می شناسند.

خاطره نویسی در اقامتگاه دخترانه در تهران به پیشرفت شخصی افراد بسیار کمک می کند. زیرا با نوشتن خاطرات و وقایعی که در طول روز رخ می دهند، فرد خود به خود نسبت به عملکردی که در طول روز داشته است حساس شده و سعی در پیشرفت و پیمودن راه در جهت مثبت دارد.

خاطره نویسی در خوابگاه تهران و سایر مکان ها موجب می شود که افراد به برنامه ریزی روزانه و مدت دار علاقه مند شوند. زیرا تنها در زمان نوشتن خاطرات است که فرد پی می برد روز خود را چگونه گذارنده است و آیا زمان مناسبی را به هر یک از امور اختصاص داده است یا خیر.

نوشتن خاطرات در اقامتگاه پسرانه در تهران به پیشرفت افراد در زمینه نویسندگی و تقویت خلاقیت آنها می انجامد.
ثبت و نوشتن خاطرات روزانه به افراد کمک می کند که بر تنش ها و استرس های روزانه خود مسلط شوند. این کار با نوشتن وقایع رخ داده در طول روز و همچنین فکر کردن به عواقب آنها که گاهی بسیار ناچیز بوده و ارزش آن همه استرس را نداشته است، رخ می دهد.

بهترین زمان برای نوشتن خاطرات در خوابگاه تهران چه زمانی است؟


در واقع نمی توان برای نوشتن خاطرات چه در خوابگاه تهران و چه در هر مکان دیگری زمان خاصی را تعیین نمود. زیرا تفاوت های بین فردی از این کار جلوگیری می کند. با این حال تجربه نشان داده است که بهترین زمان برای نوشتن خاطرات روزانه، ساعات آخر شب و قبل از خواب است. زیرا در چنین زمانی اولا محیط پانسیون و خوابگاه آرام و کم سروصدا بوده و تمرکز کردن راحتتر است. ثانیا با گذشت زمانی چند روزه از یک واقعه ممکن است فرد همه جوانب مدنظر از آن واقعه را به خوبی به یاد نیاورد. بنابراین در اقامتگاه دانشجویی و کارمندی می توان زمان مشخصی را از قبل تعیین نمود و در آن زمان خاطرات روز را به صورت کامل و با جزئیات یادداشت کرد.

از طرفی دیگر نوشتن خاطرات روزانه در ساعات پایانی شب، به کاهش اضطراب و داشتن خوابی راحت می انجامد. زیرا با این کار افراد با دید بازتری به مسائل روز خود نگاه می کنند و دیگر آن تنش و استرس اولیه را ندارند. بنابراین با خیالی آسوده در ساعات پایانی شب در پانسیون و خوابگاه خاطرات خود را ثبت کرده و گاهی برای مشکلات خود به دلیل آرامش خاطری که در آن ساعت دارند، راه حل های بسیار مناسب تری می یابند.

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

هتل پانسیون کارمندی چیست ؟

بهترین خوابگاه های تهران

 

مزایا و معایب اقامتگاه بوم گردی

 

 

برچسب ها:
پست های مرتبط