خوابگاه های آلمان: نکاتی که قبل از مهاجرت باید بدانید !

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

آیا به همراه ثبت نام در دانشگاه های کشور آلمان خوابگاه و محل اقامت هم به دانشجویان ارائه می شود؟

برخلاف کشورهایی چون استرالیا در کشور آلمان، هیچ گونه خوابگاه و محل اقامتی به هنگام ثبت نام برای دانشجویان رزرو نمی شود. پس قبل از ورود به این کشور و آغاز به تحصیل، باید جایی را به عنوان محل اقامت خود  پیدا کنید. به طور کلی دو نوع خوابگاه در آلمان برای دانشجویان موجود است. خوابگاه های اتحادیه دانشجویی و خوابگاه های خصوصی

در مورد خوابگاه های استرالیا بیشتر بدانید.

خوابگاه های اتحادیه در داخل خود دانشگاه است. در واقع در هر دانشگاه چندین اتاق دانشجویی وجود دارد. اقتصادی ترین گزینه برای یک زندگی دانشجویی، اقامت در یکی از همین اتاق هاست. از اینرو این اتاق ها متقاضیان زیادی دارند و به سرعت ظرفیتشان تکمیل می شود.
در کشور آلمان برنامه های مدیریت خوابگاه ها در حیطه مسئولیت دانشگاه ها نیست و برنامه های کاربردی خوابگاه های دانشجویی آلمان  توسط یک سازمان خصوصی به نام سازمان خدمات دانشجویی(Studentenwerk)که عهده دار اداره اماکن اقامتی و تخصیص اتاق ها می باشد، پردازش می شود. در صورت عدم موفقیت در رزرو این نوع اتاق ها، دفاتر بین المللی مقرر در دانشگاه ها می توانند اطلاعات و توصیه های مفیدی را برای یافتن اقامتگاه مناسب در اختیارتان قرار دهند. البته برای اولین شب حضور در آلمان که هنوز موفق به اخذ خوابگاه و اتاق نشده اید، برخی از دانشگاه ها، Studentenwerkها و سازمان های مذهبی، دانشجویان خارجی را موقتا برای یک شب پذیرش می کنند.

انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور آلمان


خوابگاه های دولتی

 
اتاق های تک نفره و یا آپارتمان هایی هستند با امکانات و شرایطی عالی. آپارتمان ها دارای چند اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می باشند. هزینه خوابگاه های دولتی به طور ماهیانه از 240 یورو شروع می شود.

 

خوابگاه های خصوصی


آپشن های خوابگاه های خصوصی در آلمان همانند هر نقطه ای از جهان بسیار متفاوت است. از اتاق های خالی و بدون وسیله تا آپارتمان های مبله و لوکس. خوابگاه های دولتی از امکانات و رفاه بیشتری برخوردار هستند. قیمت ماهانه اجاره خوابگاه های خصوصی بسته به منطقه و محل آن و همینطور امکانات، حداقل 240 تا 360 یورو خواهد بود.


سالن های دانشجویی


سالن دانشجویی Waldhausweg


سالن های دانشجویی مخصوص اقامت، مجموعه ای از آپارتمان هاست که معمولا در مسیر میان دانشگاه ها و مراکز شهر ساخته می شوند. بزرگترین سالن اقامت در آلمان  سالن  Waldhausweg است که در سال 1976 ساخته شد و در محلی میان حدفاصل دانشگاه تا مرکز شهر زاربروکن قرار دارد. این سالن اقامت دارای 323 آپارتمان است که اسکان  مقرون به صرفه ای را برای افراد مختلف، زوج ها و خانواده های دارای کودک فراهم می سازد. تمامی سالن ها علاوه بر امکانات زندگی روزمره، به دیش های ماهواره ای مخصوص و اینترنت نیز مجهز می باشند.


سالن دانشجویی Adolf-Reichwein-Haus


این سالن بخشی از یک دهکده دانشجویی در آلمان است که در سال 1962 تاسیس شد و سال ها بعد تبدیل به محل اقامتی برای دانشجویان شد. این دهکده دانشجویی در پایه کوه کورنبرگ قرار دارد و محلی برای اسکان موقت شرکت کنندگان بازی های المپیک است. این سالن دارای هفت خوابگاه است و دانشجویان بسیاری را از ملیت های مختلف در خود جای داده است.

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402