خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

خوابگاه کارمندی در تهران

امروزه بیشتر قشر جوان جامعه به دلایل مختلف از خوابگاه استفاده می کنند که همین امر سبب به وجود آمدن خوابگاه های بسیاری شده است. از جمله خوابگاه دانشجویی، خوابگاه پسرانه، خوابگاه دخترانه، خوابگاه متأهلی، خوابگاه کارمندی و... تأسیس شده اند تا پاسخگوی نیاز جوانان به مسکن، در شهر های غریب باشند. خوابگاه های متأهلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارمندها، تدارک دیده شده است و برای زندگی موقت در یک شهر بزرگ، مقرون به صرفه می باشد.

اکثر افراد شاغل که برای بهبود وضعیت زندگی خود به انتخاب یا اجبار به شهرهای دیگر سفر می کنند، در پی یافتن محل مناسب برای اقامت موقت خود هستند. این شرایط تنها مختص به ایران نیست و در سراسر جهان امری رایج است. وضعیت زندگی بر موفقیت های انسان تأثیرگذار است، پس انتخاب یک مکان مناسب برای زندگی هرچند کوتاه و موقت امری ضروری می باشد. افرادی که به هر دلیلی مجبور به اقامت در مکان های نامناسب هستند، شرایط نامطلوبی را تحمل می کنند که به نوبه خود موجب از دست دادن آرامش این افراد می شود. وبسایت خوابگاه یار بر اساس تجربه خود در معرفی خوابگاه، پانسیون و اقامتگاه های کارمندی به معرفی 6 مورد از مهمترین مواردی که در هنگام انتخاب یک خوابگاه کارمندی مناسب باید مورد توجه قرار بگیرد، پرداخته است. گرچه ملاک انتخاب خوابگاه، ممکن است بسته به روحیات و شخصیت فردی افراد متفاوت باشد، اما به هرحال این موارد معرف ملاک های بنیادی برای انتخاب یک مکان مناسب هستند

موقعیت خوابگاه
افرادی که در شهرهای بزرگ مانند تهران اقامت دارند، به خوبی اهمیت این مسأله را درک می کنند. این افراد گاهی زندگی در یک خوابگاه ساده با امکانات محدود را به شرطی که به محل کارشان نزدیک باشد، به یک خوابگاه لوکس با فول امکانات ترجیح می دهند. شاید توقع زیادی باشد که بخواهید در شهر بزرگی مانند تهران با 20 دقیقه پیاده روی از خوابگاه به محل کارتان برسید، اما با وجود خوابگاه های متعدد، در شهرهای بزرگ می توانید خوابگاهی را انتخاب کنید که به ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی دسترسی آسان و سریع داشته باشید.

وضعیت خوابگاه
ممکن است ظاهر بیرونی خوابگاه ملاک خوبی برای انتخاب آن نباشد. سعی کنید قبل از انتخاب نهایی، حتمأ سری به قسمت های داخلی خوابگاه بزنید. واضح است خوابگاه های تازه ساخت به دلیل مدرن بودن دارای امکانات رفاهی بیشتری هستند. گرچه خوابگاه های قدیمی به دلیل بافت ساختمان یا سابقه کار بیشتر، ممکن است جذابیت بیشتری داشته باشند. اما به هرحال امکانات رفاهی یکی از موارد غیرقابل چشم پوشی است. بافت خوابگاه ها عمومأ به گونه ای است که چندین اتاق در یک کریدور مشترک قرار دارند و هر اتاق دارای ظرفیت 2 تا 6 نفر است. مجهز بودن خوابگاه به اینترنت پرسرعت،  داشتن پارکینگ و وسایل ورزشی، از جمله مواردی هستند که ممکن است در خوابگاه های مدرن بیشتر از خوابگاه های قدیمی یافت شوند.

نوع خوابگاه
با سر زدن کوتاه به چند خوابگاه متوجه خواهید شد که برخی از آن ها در انتخاب مشتری های خود حساسیت زیادی نشان نمی دهند. به طوری که ممکن است شما اگر در یک خوابگاه کارمندی دانشجویی ساکن شوید با افرادی که چندین سال با شما اختلاف سنی دارند و دانشجو هستند، هم اتاق شوید. این افراد ممکن است به مقتضای سن و موقعیت خود، خواهان برقراری مقرراتی باشند که اجرای آن ها برای شما به عنوان یک کارمند یا شاغل دشوار باشد. همچنین ممکن است هم صحبتی و تعامل با این افراد برای شما آسان نباشد. بی شک این موارد باعث بروز مشکلاتی برای شما و همچنین هم اتاقیتان خواهد شد. پس در حد امکان سعی کنید برای جلوگیری از ایجاد تنش، به دنبال خوابگاه هایی باشید که ویژه کارمندان است.

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

بهداشت خواب در خوابگاه 

نحوه خروج از اقامتگاه دخترانه در ساعات غیر مجاز​

اهمیت داشتن امنیت در پانسیون پسرانه تهران

برچسب ها:
پست های مرتبط