زندگی در خوابگاه های تهران

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

زندگی در خوابگاه های تهران

زندگی خوابگاهی به نوعی توفیق اجباری است که اکثر دانشجویان و گاها غیر دانشجویان ملزم به تجربه آن هستند. زندگی در خوابگاه دانشجویی دارای جوانب و زوایای مختلفی است که آن را از زندگی در مکان های دیگر نظیر منزل شخصی و اجاره ای متمایز می کند.

استقلال فردی که ساکنین خوابگاه دخترانه و پسرانه تجربه می کنند در نوع خود منحصر به فرد است. افراد در خوابگاه دانشجویی و پانسیون کارمندی تقربیا یک زندگی فردی کاملا مستقل را می گذرانند. اگر بخواهیم دوستی های بسیار نزدیک و صمیمی را فاکتور بگیریم، ساکنین خوابگاه کارمندی در مواجهه با مسائل زندگی خود تقریبا تنها و بدون پشتیبان هستند. همین امر زندگی در خوابگاه و پانسیون را منحصر به فرد می کند. با این وجود و با وجود همه شباهت های زندگی در انواع خوابگاه، شرایط زندگی در خوابگاه تهران مقداری متفاوت تر است. در ادامه به این تفاوت می پردازیم.

خوابگاه تهران لفظی است که ما به همه انواع خوابگاه، پانسیون و اقامتگاه پسرانه و دخترانه از نوع دانشجویی و کارمندی در تهران اطلاق می کنیم. این نوع خوابگاه به دلیل قرار داشتن در پایتخت کشور ماهیتی کمی متفاوت تر از سایر شهرها دارد. خوابگاه تهران در گوشه و کنار پایتخت به چشم می خورد. با افزایش جمعیت دانشجویان و کارمندان مجرد در تهران، رشد قابل توجهی در تعداد اقامتگاه دانشجویی و کارمندی در سطح شهر تهران اتفاق افتاد. تقریبا تمامی انواع خوابگاه دانشجویی در تهران در هر 22 منطقه این کلانشهر به چشم می خورند. با اینکه زندگی در خوابگاه در هر حالتی که باشد ماهیت نسبتا یکسانی دارد. اما جادوی این شهر بزرگ بر این مورد نیز اثر گذاشته و شرایط خوابگاه تهران مقداری با خوابگاه سایر شهرها تفاوت دارد.

 

تفاوت شرایط زندگی در خوابگاه تهران با سایر شهرها


در بخش ها قبلی به این نکته اشاره شد که ماهیت زندگی در خوابگاه تهران با تمام شباهت هایی که به زندگی خوابگاهی در سایر شهرها دارد، تا حدودی با آنها متفاوت است. تهران به عنوان پایتخت کشور و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر در سطح کشور ایران شناخته می شود. علاوه بر جمعیت بالای این شهر، از دو زاویه می توان ماهیت این شهر متفاوت را بررسی کرد. از طرفی به دلیل بزرگی و پرجمعیت بودن شهر تهران، این شهر به خودی خود از نظر جرم خیزی در صدر شهرهای ایران قرار دارد. که این مساله تا حدودی امنیت ساکنین خوابگاه تهران را نه در داخل خوابگاه بلکه در بیرون آن با تهدید مواجه می کند. از طرفی دیگر و از زاویه مقابل می توان به امکانات بی مانند شهر تهران نسبت به سایر شهرهای ایران اشاره کرد. همین مساله خود موجب می شود که زندگی بسیاری از ساکنین خوابگاه پسرانه در تهران تحت تاثیر مثبت این امکانات قرار گیرد.

تمامی مسائلی که به آنها اشاره شد می تواند ماهیت زندگی در خوابگاه دانشجویی و کارمندی در تهران را تحت تاثیر قرار دهد. حمل و نقل آسان در سطح شهر تهران به دلیل وجود مترو و اتوبوس های تندرو، این شهر را به شهری ایده آل برای دانشجویان و صد البته ساکنین پانسیون دخترانه تهران بدل کرده است. زیرا این امکانات با کمترین هزینه می توانند دسترسی به بخش های مختلف شهر را برای ساکنین خوابگاه فراهم کنند. از طرفی دیگر ساکنین پانسیون پسرانه در تهران ممکن است کارمندانی باشند که محل کار آنها از پانسیون دور باشد. همین مساله می تواند تا حد زیادی هزینه رفت و آمد را برای آنها کاهش دهد.

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

زندگی دانشجویی در خوابگاه متاهلی 

مزیت های خوابگاه نسبت به خانه ی اجاره ای 

قوانین نانوشته زندگی خوابگاه

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402