صرفه جویی در هزینه سفر

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

در کنار آن چه کارهای می توان برای تامین هزینه سفر می توان  انجام داد که در مقاله قبل به آن اشاره شد  ، روش هایی برای صرفه جویی وجود دارد به طور مثال می توانید به راحتی از هزینه های رفت و آمد خود بکاهید تعدادی از روش ها پرکاربرد را در این مقاله چند روش را برای صرفه جویی در هزینه را توضیح داده ایم .

1-تهیه پروازهای ارزان قیمت برای تهیه پروازهای ارزان قیمت ، بسته به مقصدتان روش های متقاوتی پیش روی شماست قرار می گیرد . به طور مثال برای تهیه پرواز های ارزان قیمت داخلی باید یک سری روش پیش بگیرید و برای سفر های خارج از کشور روش های دیگری مد نظر است در ایران بیشتر وقت ها ، پروازهای لحظه آخری بسیار ارزان قیمت هستند اما در کشور های خارجی دقیقا برعکس است یعنی اگر بخواهید پرواز ارزان قیمت گیر بیاورد ، یکی از راه ها رزرو هر چه زودتر پرواز هاست مثلا چند ماه قبل آن را تهیه کنید .

بعضی سایت ها هستن با توجه به در خواست شما دنبال ارزان ترین پروازها از همه سایت ها فروش بلیط نسبت به روز و ساعت جستجو می کنند و آن را به شما پیشنهاد می دهند و شما می توانید آن را تهیه کنید .

 

2- انتخاب مسیر های جداگانه انتخاب مسیرهای جداگانه ازجمله راه های است که کامات بسته به مقصد می تواند برای شما ارزان و گران تمام شود یعنی اهمیت دارد که این روش برای کجا استفاده کنید .به طور مثال برای سفر به باکو و ایروان ، طی کردن مسیر زمینی به صورت جدا گانه برای شما بسیار ارزان تر از مسیر اتوبوسی و یکسره خواهد بود اما این موضوع  برای سفر به استانبول نمی تواند چندان جالب به نظر بیاید مگر آن که عاشق سفرهای زمینی و مسیرهای طولانی باشید  و از بودن در مسیر، بیش از رسیدن در مقصد لذت ببرید چرا که پرواز های ایران به استانبول ، به مقدار زیاد ، عشق سفر می طلبد  و هیجان کشف ناشناخته ها بنابراین برای این کار مقصد خود را در نظر بگیرید .

خوب است بدانید اغلب بک پکرها (کوله گردها )از این روش برای گردش و سفر استفاده می کنند .

 

3-پیدا کردن هم مسیر سایت های هستند که به شما امکان می دهند تا اگر ماشین دارید و بدون همسفر پا به جاده گذاشتید تنها نباشید و یا اگر سفر انفرادی در پیش دارید و وسیله نقلیه هم ندارید کسی را پیدا کنید که در ماشینش صندلی خالی دارد و به این ترتیب هزینه بین افراد تقسیم می شود و این گونه می توان سفری کم هزینه تر را رقم زد .

 

4-هیچهایک انتخاب هیچهایک یعنی هیجان مطلق به علاوه سفری رایگان ، اگر تا بحال اسم هیچهایک به گوشتان تخورده و با این پدیده آشنا نیستید ، باید به آن فیلم های خارجی که تا بحال دیده اید اشاره کنید حتما از این فیلم ها به صحنه ای برخورده اید که کسی کنار جاده ایستاده است و در حالی که شستش را رو به بالا نگه داشته منتظر ماشین است . اگر پیگیر فیلم بوده باشید ، در دقایق بعدی دیده اید ماشینی نگه می دارد تا شخصیت فیلم را سوار کند دقیقا به همین سبک سفر را هیچهایک می گویند . در این روش مسافران بدون پرداخت هیچ پولی سوار ماشین می شوند و به طور توافقی با راننده ، مسیری را با او طی می کنند . شاید جالب باشد بدانید که هیچهایک سبک سفر شناخته شده ای در دنیا ست و ماجرا جویان بسیاری به این روش پا در سفر می گذارند و جهانگردی می کنند . البته هیچهایک دردسرها و مسئولیت های خاص خوش را دارد و کسی که ان توع سفرها را بر می گزیند ، باید برای اتفاقات مختلفی آمادگی داشته باشد .

این بود مقاله ای در مورد روش های صرفه جویی در مسافرت امیدوارم مورد استفاده قرار گیرد .

 

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402