مزیت های خوابگاه نسبت به خانه ی اجاره ای

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

مزیت های خوابگاه نسبت به خانه ی اجاره ای 

سالهاست که انسان ها برای رسیدن به اهداف گوناگون خود از جمله ادامه تحصیل، یافتن شغل مناسب، کسب مهارت و … به شهرهای دیگر مهاجرت می کنند. مهاجرت به شهری دیگر نیازمند تامین یکسری نیازهای اولیه میباشد که نیاز به مسکن از جمله مهمترین این نیازهاست. دانشجویان و کارمندانی که به شهر جدید مهاجرت می کنند جهت محل اقامت خود چندین انتخاب از جمله هتل، مسافرخانه، خانه اجاره ای، خوابگاه و پانسیون در اختیار دارند. در این بین بهترین انتخاب های آنها شامل خانه اجاره ای و خوابگاه و پانسیون دخترانه و پسرانه می باشد.

 

تفاوت خانه اجاره ای و خوابگاه

بسیاری از دانشگاه ها و حتی برخی از ادارات برای تامین مسکن دانشجویان و کارمندان خود خوابگاه پسرانه و دخترانه دانشجویی و کارمندی و یا پانسیون با نرخ و تعرفه خاص و قابل قبول ارائه می دهند. عمدتا این خوابگاه ها و پانسیون پسرانه در تهران و دیگر شهرها امکانات لازم جهت رفاه حال ساکنین خود را فراهم می کنند. با وجود این موارد همواره افرادی هستند که مایل اند در خانه های اجاره ای اقامت داشته باشند. اینگونه اقامتگاه های دخترانه در تهران همانگونه که از نامشان مشخص است، خانه هایی هستند که توسط افراد با قراردادهای یک و یا چندین ساله اجاره می شوند.

 

مزایای خوابگاه های تهران نسبت به خانه اجاره ای


خانه های اجاره ای اگرچه دارای یکسری مزایای خاص نظیر داشتن فضای بیشتر، حق انتخاب هم خانه ای، امکان تهیه لوازم بیشتر برای آن و … هستند ولی طبق بررسی های انجام شده، مشخص گردیده است که معایب قابل توجه ای برای دانشجویان و کارمندان دارند. در اینجا به چند مورد از مهمترین مزایای خوابگاه پسرانه تهران نسبت به خانه اجاره ای اشاره می گردد:

 

پایین بودن اجاره در خوابگاه ها


در شرایط کنونی که اجاره بهای خانه های اجاره ای در شهرهای مختلف و علی الخصوص شهر تهران سر به فلک می کشد، تامین پول پیش و اجاره ماهیانه برای دانشجویان و کارمندانی که تازه به شهر تهران و دیگر شهرهای بزرگ مهاجرت کرده اند امری ناممکن است. این در حالیست که بیشتر خوابگاه دخترانه در تهران و همچنین اقامتگاه های پسرانه با اجاره ای معقول تر و یه صرفه تر در سطح شهر وجود دارند که می توان در آنجا اقامت کنید.

 

قرار داشتن پانسیون ها در محله های مناسب شهر


برای کسانی که درآمد ماهیانه بالایی ندارند اجاره کردن خانه در محله های متوسط روبه بالای شهر کار سختی است. از آنجایی که افراد متقاضی خوابگاه پسرانه تهران و دیگر شهرها عمدتا دانشجو و یا کارمندان تازه کار هستند بنابراین تقبل هزینه های بالای اجاره خانه در محله های مناسب و نزدیک به مرکز شهر برایشان دشوار است. از آنجا که بسیاری از پانسیون های دخترانه تهران و خوابگاه های پسرانه در محل های مناسبی از شهر قرار دارند این امر می تواند یک امتیاز مثبت مهم در مقایسه با خانه های اجاره ای هم قیمت خودش باشد.

 

امنیت بالای خوابگاه ها 


یکی از مسائلی که همواره سبب نگرانی خانواده دانشجویان می گردد امنیت آنها در شهر جدید است. از آنجاییکه اقامتگاه پسرانه و دخترانه همواره دارای سرپرست و افراد ناظر هستند، از نظر تامین امنیت ساکنین خود در حد مناسبی قرار دارند. از طرفی دیگر افراد ساکن در خوابگاه پسرانه تهران و دیگر شهرها در داخل خوابگاه دوستان زیادی دارند. این امر سبب میشود که در صورت نیاز به کمک افراد دیگر در شرایطی که فرد به امنیت و پشتیبانی نیاز دارد افراد بیشتری برای کمک به او حضور داشته باشند.

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

هتل پانسیون کارمندی چیست ؟

بهترین خوابگاه های تهران

قوانین نانوشته زندگی خوابگاه

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402