مهاجرت به ترکیه و کیفیت خوابگاه های دانشجویی

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

خوابگاه های دانشجویی ترکیه

 

یکی از چالش برانگیزترین موضوعات مهاجرت تحصیلی، مکانی برای زندگی و هزینه های آن است. دانشجویان مهاجر معمولا به دلیل نداشتن بودجه زیاد به دنبال اقامتگاه های دانشجویی که هم هزینه مناسب و همچنین امکانات خوبی داشته باشد، می گردند. کشور ترکیه نیز امروزه به دلیلی نزدیکی به ایران، داشتن دانشگاه های معتبر، هزینه مقرون به صرفه مورد توجه جوانان برای تحصیل قرار گرفته است. 

انواع اقامتگاه های دانشجویی ترکیه
 

دانشجویان بین المللی گزینه های گوناگونی را برای پاسخگویی به نیازهای اقامتی خود در طول زندگی تحصیلی خود در ترکیه دارند. دانشجویان می توانند در خوابگاه های دانشگاهی واقع در داخل پردیس ها، در خوابگاه های دولتی که توسط موسسه KYK (موسسه اعتبار عالی آموزش و خوابگاه ها) مستقر در نقاط مختلف شهر، در خوابگاه های خصوصی یا در آپارتمان های دانشجویی که در شهر ارائه می دهند، بمانند.

خوابگاه های دولتی وخوابگاه دانشگاه ها
 

تقریباً همه خوابگاه های دولتی و خوابگاه های دانشگاه در ترکیه برای دانشجویان دختر و پسر مجزا است. اگرچه تعداد دانشجویان در اتاق ها متغیر است، اما بسته به تعداد افرادی که در اتاق اقامت دارند، ممکن است قیمتها افزایش یا کاهش یابد.در اتاق و مناطق مشترک همچون مبلمان که ممکن است دانشجو به آن احتیاج داشته باشد برای آن ها در دسترس است. خوابگاه ها به وسیله اینترنت بی سیم دسترسی استفاده از فضای مجازی را همه دانشجویان داده اند. بعضی از خوابگاه ها کافه تریای خود را دارند و معمولاً صبحانه و شام را در اینجا سرو می کنند. همچنین مناطق مشترکی از قبیل اتاق تلویزیون، اتاق مطالعه و آشپزخانه برای دانشجویان نیز در دسترس است.هزینه ماهانه خوابگاه های اداره شده توسط KYK از 42 – 26 دلار برای سال 2019 بوده است. هزینه خوابگاه های دانشگاه بسته به هر دانشگاه و امکانات موجود اتاقی که در آن قرار دارید، متفاوت است. با مراجعه به صفحه وب دانشگاه مورد نظرتان می توانید معتبرترین و به روزترین اطلاعات راجع به این موضوع را بدست آورید.

خوابگاه های دولتی وخوابگاه دانشگاه ها
خوابگاههای خصوصی
یافتن خوابگاه های خصوصی در اکثر شهرها امکان پذیر است. تسهیلات ارائه شده توسط خوابگاه های خصوصی بیشتر از خوابگاه های دولتی (به عنوان مثال مبلمان جدیدتر و متنوع) است، اما هزینه آنها نیز بیشتر است.

اجاره خانه دانشجویی
یکی دیگر از گزینه های اقامتی دانشجویان بین المللی اجاره خانه دانشجویی است. به خصوص در محله های نزدیک به دانشگاه ها، بسیاری از دانشجویان با معدود دوستان خود خانه ای را اجاره می کنند. گزینه های اجاره خانه زیادی در ترکیه خواهید داشت که از نظر کیفیت و تعداد مسکن به سرعت در حال توسعه هستند. البته قیمت ها از شهر به شهر دیگر و با توجه به موقعیت و ویژگی های خانه متفاوت است. با این وجود، بدون در نظر گرفتن بودجه خود، می توانید مطمئن باشید که خانه ای مناسب در شهری که می خواهید پیدا کنید.خانه های ترکیه معمولاً به صورت یک آپارتمان هستند. این آپارتمان ها دارای یک اتاق نشیمن بزرگ و همچنین 2 تا 4 اتاق خواب اضافی هستند. بیشتر خانه ها دارای بالکن هستند. آشپزخانه به عنوان بخش جداگانه ای از خانه واقع شده است. گرمایش خانه ها توسط یک سیستم مرکزی یا دیگ بخار تأمین می شود. هزینه اجاره بین 400 – 100 دلار متغییر است.

لیست خوابگاه های دانشجویی ترکیه
کشور ترکیه یکی از مقاصد تحصیلی پرطرفدار برای جوانان می باشد و هرساله دانشجویان بین المللی را از کشورهای مختلف به سوی خود می کشاند. اقامت دانشجویی در کشور ترکیه نیز به صورت های مختلفی امکان پذیر است. یکی از روش ها، زندگی در خوابگاه های دانشجویی این کشور است که برای این امر شما باید چندین خوابگاه در ترکیه را بشناسید. در زیر لیستی از خوابگاه های دانشجویی کشور ترکیه برای شما نوشته شده است.

Check&Chill İstanbul Erasmus and Exchange Students Room Accommodation Service
Erasmus.biz Erasmus Housing Rooms and Erasmus Apartments in Istanbul
Istanbul Student Hostel (Women Only)
Student Residences in Novu
Private Sisli Villa Girl Student Accommodation
Superdorm
Antalya Residence
Central Studio
Yakamoz Yurtları
Çamlıca Ünalan Erkek Öğrenci Yurdu
Private Information Higher Education Student Dormitories
Republika Academic Aparts Büyükçekmece
İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ KIZ ÖĞRENCİ YURDU VE YAŞAM MERKEZİ
Bi Oda Boarding House
Republika Academic Aparts
Yılmaz Akdoruk Student House
Şişli Lüks Konaklama

سوالات متداول در مورد خوابگاه های دانشجویی ترکیه

1- آیا کشور ترکیه دارای خوابگاه های دانشجویی است؟
بله این کشوردارای خوابگاه های زیادی برای دانشجویان بین المللی است و همچنین امکانات خوبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

2- امکانات خوابگاه های کشور ترکیه به چه صورت است؟
خوابگاه ها بسته به نوعشان دارای امکانات متفاوتی هستند اما لازم به ذکر است، خوابگاه های خصوصی نسبت به خوابگاه های دولتی امکانات بیشتری هستند همچون تلویزیون، لوازم ورزشی و ماکرویو که در مکان های دولتی وجود ندارد.

3- هزینه خوابگاه های دانشگاه های کشور ترکیه چقدر است؟
هزینه خوابگاه های دانشگاه از باقی خوابگاه ها مقرون به صرفه تر بوده. بگونه ای که حدود 300 – 30 دلار هزینه ماهانه خواهند داشت.

4- آیا خوابگاه های دانشگاه را در کشور ترکیه به راحتی می توان گرفت؟
خیر. خواباه های موجود در پردیس دانشگاه ها رقابتی بوده و به تمام دانشجویان تعلق نمی گیرد اما شما می توانید از قبل رزور کنید و هزینه پیش پرداخت بدهید.

5- انواع خوابگاه های دانشجویی در کشور ترکیه چگونه هستند؟
اقامتگاه های مختلفی در این کشور وجود دارد اما چندین نوع آن را می توان در این جا نام برد: خوابگاه های دولتی، خوابگاه های متعلق به دانشگاه، خوابگاه های خصوصی و خانه های دانشجویی که هر کدام دارای هزینه های متفاوتی هستند.

6- هزینه خوابگاه های خصوصی در کشور ترکیه چگونه است؟
خوابگاه های خصوصی به دلیل داشتن امکانات بیشتر هزینه بیشتری را نیاز دارند. به طور معمول یک اتاق در خوابگاه خصوصی حدود 300 دلار هزینه بر میدارد.

7- امکانات خوابگاه دولتی در کشور ترکیه بهتر است یا خوابگاه خصوصی؟
خوابگاه های خصوصی معمولا امکانات بیشتری در کشور ترکیه دارند و البته هزینه بیشتری نیز این خوابگاه ها می خواهند.

8- آیا در کشور ترکیه خانواده ها به عنوان میزبان دانشجو، مکانی برای زندگی دارند؟
این روش در کشور ترکیه معمول نیست اما در معدود مواردی دیده شده که خانواده هایی در ترکیه میزبان دانشجو می شوند و در برابر آن درخواست مقداری خدمات را از دانشجو دارند.

9- معایب زندگی در خوابگاه های ترکیه چیست؟
زندگی در خوابگاه های کشور ترکیه علاوه برمزایا دارای معایبی همچون وجود مکان های بهداشتی مشترک و یا امکانات محدود برای پخت و پز است که ممکن می باشد که بعضی دانشجویان احساس راحتی نکنند.

10- مزایای زندگی در خوابگاه های کشور ترکیه چیست؟
زندگی در خوابگاه های ترکیه دارای مزایای زیادی است همچون هزینه مقرون به صرفه برای زندگی، امکان ارتباط گیری با دیگر دانشجویان، شرکت در فعالیت های اجتماعی دانشگاه و احساس تنهایی کمتر در کشوری غریب است.

11- آیا برای رزرو خوابگاه در کشور ترکیه لازم به پیش پرداخت است؟
بله، خصوصا برای خوابگاه های موجود در دانشگاه ها و خوابگاه های دولتی شما باید از قبل اقدام به رزرو و پرداخت هزینه کنید تا اتاق مورد نظر را برای شما نگه دارند.

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

منبع:estahbanaty.org

 

 

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402