نکاتی را برای زندگی راحت تر در خوابگاه

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

اسمش اصلا رویش نیست و در مقایسه با خانه های شخصیِ پدر و مادر دار، خوبی هایی دارد و بدی هایی.

اگر بخواهید فقط برای خوابیدن سراغش بروید احتمالا از زندگیتان خیر لازم را نمی بینید بنابراین لازم دیدیم نکاتی را برای زندگی راحت تر در خوابگاه بیان نماییم:

وسایل لازم:

در خوابگاه مجبورید یک سری چیزها را خودتان تهیه کنید چرا که اتاقی که تحویلتان می دهند جز موکت، تخت، کمد و البته تمدن گذشته روی دیوارها چیز دیگری ندارد بنابراین وسایل شخصی و کم حجم مثل قاشق و چنگال، بشقاب و لیوان، حوله و صابون و ... را باید از خانه بیاورید. در ضمن اگر به تشک های ابری که در روز واگذاری خوابگاه فروخته می شود علاقه مند نیستید می توانید از خانه تشک و بالش بیاورید.

در مورد کالاهای عمومی هم باید با بقیه هم اتاقی ها به توافق برسید البته دقت داشته باشید که برخی خرده ریزهای به نسبت ارزان و با استهلاک بالا مانند جارو، تشت، دستگیره و سفره را می توانید به طور مشترک و دنگی بخرید اما تهیه چیزهای گران قیمت را بهتر است به صورت عادلانه بین خودتان تقسیم کنید چرا که در آخر نمی توانید وسایلی مانند اتو یا قابلمه را به پنج قسمت تقسیم کنید.

هم اتاقی:

نسبت به انتخاب هم اتاقی بی تفاوت نباشید اما خیلی هم سخت نگیرید. دقت داشته باشید"دوست بودن از زمین تا آسمان با هم اتاقی بودن متفاوت است" و هیچ تضمینی وجود ندارد  که حتی صمیمی ترین دوستتان هم اتاقی خوبی از آب در آید.

در انتخاب هم اتاقی دقت داشته باشید که بعضی چیزهایِ در ظاهر کم اهمیت، چقدر در دراز مدت مهم می شوند و مهمتر از آن، خیلی چیزها چقدر سریع زیر یک سقف ارزششان را از دست می دهند.

جغرافیای خوابگاه:

خوابگاهتان را در اسرع وقت کشف کنید. جاهای رسمی مثل سایت، کتابخانه، بوفه، اتاق تلویزیون، خشکشویی و آرایشگاه اصولا مشخص اند و فقط باید زحمت استفاده از آن را به خودتان بدهید.

حساب و کتاب:

حساب حساب است و کاکا برادر. در خوابگاه بیشتر از یک هفته نمی توان با نوش جان و قابلی ندارد سر کرد. برای راحتی کار می توانید یکی از اعضای اتاق را به عنوان مادرخرج تعین نمایید ولی توصیه می شود هر گونه خرجی را یادداشت نمایید. در ضمن سعی کنید حساب ها را حداکثر هر سه ماه یکبار تصفیه نمایید تا به کسی فشار نیاید.

درس خواندن در خوابگاه:

یکی از مزایای خوابگاه امکان درس خواندن آن هم به صورت دسته جمعی است که معمولا در نمازخانه خوابگاه یا اتاق های بزرگ بر پا می شود.

اگر هم عادت دارید به تنهایی درس بخوانید سالن مطالعه مکان بسیار مناسبی است که بیشتر هنگامی کاربردش بیشتر می گردد که سایر اعضای اتاق می خواهند چراغ ها را خاموش کنند و یا اتاق شما شلوغ است.

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402