نیازمند ساخت خوابگاه های جدید دانشجویی در کشور هستیم

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

گناباد- معاون وزیر علوم گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، در زمینه ساخت خوابگاه های دانشجویی در کشور عقب بوده و نیازمند ساخت خوابگاه های دانشجویی جدید در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صدیقی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان گناباد اظهار کرد: خوشبختانه در کمیته ای توسط وزارت علوم بحث ورود دانشجویان خارج کشور و همچنین ورودی های دانشگاه را بررسی کرده ایم و امروز این میزان دانشجو در کشور از دست آورد های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: برنامه ریزی ها در حوزه دانشجویی باید براساس هرم جمعیت باشد، البته معتقد هستیم پس از یک شیب کوتاه وضعیت دانشجویان و هرم جمعیتی برخواهد گشت که باید در این خصوص برنامه ریزی شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابراز کرد: شیب بوجود آمده در ورودی دانشگاه ها می تواند یک فرصت باشد و در این زمان ما باید به سمت کیفیت بخشی دانشگاه ها حرکت کنیم و توسعه ها باید براساس مزیت های هرمنطقه صورت گیرد.

صدیقی عنوان کرد: اگر از خروجی دانشگاه  یعنی دانشجو، مردم راضی نباشند یعنی کار ما کیفیت نداشته است و باید توجه جدی به مراکز رشد و پژوهش داشته باشیم البته از این نکته نباید غافل شد که دانشجویی در هزینه های خود دچار مشکل باشد و به روح و روان او توجه نشود نمی تواند یک محصول باکیفیت برای دانشگاه باشد.

وی گفت: براساس برنامه پنجم در ساخت خوابگاه های دانشجویی عقب هستیم و بودجه آن نیز قطع شده است و مکلف به استفاده از بخش خصوصی بودیم که خوشبختانه در برنامه ششم توسعه این محدودیت برداشته شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم افزود: از محل منابع بانکی ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه های دانشجویی در سال ۹۷ پیش بینی شده است و برنامه ما این است که درکشور تا پایان برنامه ششم توسعه ۲۰۰ خوابگاه احداث کنیم.

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402