پارکینگ خوابگاه چقدر اهمیت دارد

28 مهر 1402
۶ دقیقه زمان خواندن
property

پارکینگ خوابگاه چقدر اهمیت دارد 

ساکنین خوابگاه تهران و سایر خوابگاه دانشجویی و کارمندی با یک مشکل عمومی به نام کمبود پارکینگ دست و پنجه نرم می کنند. متاسفانه در زمان طراحی خوابگاه دانشجویی پسرانه و دخترانه، یکی از مواردی که خیلی کم به آن توجه می شود، در نظر گرفتن فضایی برای اتومبیل ساکنین است.

همین مساله سبب می شود که در زمان اقامت افراد در خوابگاه پسرانه تهران و سایر خوابگاه ها، مشکلات مربوط به کمبود فضا در اطراف خوابگاه پیش بیاید. این مساله در سال های اخیر ضررهای زیادی را هم به مالکین خوابگاه تهران و هم به دانشجویان وارد کرده است. از یک طرف چنانچه خوابگاهی فاقد پارکینگ باشد درصدی از متقاضیان خود را از دست می دهد. به دلیل افزایش چشمگیر سرقت اتومبیل و لوازم آن، عموما افراد ترجیح می دهند که در شهری نظیر تهران و سایر شهرهای بزرگ، اتومبیل خود را داخل کوچه و خیابان پارک نکنند.

اگر از نقطه نظر ساکنین به مساله نگاه کنیم، نبود پارکینگ در خوابگاه دخترانه در تهران به ساکنین نیز هزینه های جانبی نظیر هزینه کرایه پارکینگ را نیز وارد می کند. اگر از جهت دلیل عدم طراحی پارکینگ به مساله نگاه کنیم، پی می بریم که بسیاری از مالکین خوابگاه در تهران و سایر شهرها داشتن اتومبیل شخصی توسط دانشجویان و کارمندان ساکن پانسیون و خوابگاه را دور از انتظار می بینند. این در حالی است که در چندین سال اخیر تعداد دانشجویانی که با اتومبیل شخصی خود به دانشگاه می آیند، بالا رفته است. بخشی از دلایل این مساله به کاهش توان مالی افراد در خرید مسکن و هزینه کردن در بخش صنایع خودرویی بر می گردد.

 

اگر خوابگاه تهران پارکینگ نداشت، چه کنیم؟


ساکنین خوابگاه تهران و سایر خوابگاه کارمندی پسرانه و دخترانه ممکن است تحت دو شرایط مختلف قرار داشته باشند. یک گروه از ساکنین خوابگاه، دانشجویان دانشگاه های دولتی هستند که دانشگاه به آنها خوابگاه می دهد. این افراد عموما به دلیل هزینه پایین تر خوابگاه دانشجویی دولتی، معمولا از این مورد چشم پوشی نمی کنند. اما مشکل اساسی این افراد در نظر نگرفتن فضای پارکینگ در خوابگاه دولتی است. شاید بتوان به جرات اقرار کرد که در شهر تهران به اندازه انگشتان یک دست خوابگاه دولتی دارای پارکینگ اختصاصی وجود ندارد. در طرف دیگر ماجرا ساکنین خوابگاه و پانسیون خودگردان و غیر دولتی هستند. چنین افرادی از قدرت انتخاب بالاتری برخوردار هستند. آنها می توانند پانسیون خودگردانی را اجاره کنند که دارای پارکینگ اختصاصی است.

اگرچه داشتن پارکینگ اختصاصی برای یک خوابگاه پسرانه و دخترانه مزیت بزرگی محسوب می شود، ولی به همان اندازه می تواند هزینه خوابگاه را افزایش دهد. گاهی برخی از خوابگاه هایی که در داخل ساختمان خود پارکینگ دارند، هزینه های دو و حتی سه برابری را بر دانشجویان و سایر ساکنین پانسیون دخترانه تحمیل می کنند. در چنین شرایطی گروهی از افراد به فکر اجاره کردن پارکینگ های عمومی در نزدیکی خوابگاه بدون پارکینگ می افتند. این فکر ممکن است چندان هم بد نباشد. زیرا می توان یک خوابگاه مناسب بدون پارکینگ با هزینه کمتر را اجاره کرد و در کنار آن حق اشتراک یک پارکینگ عمومی را نیز خریداری نمود.  این کار یکی از راه کارهایی است که می تواند معضل پارکینگ در خوابگاه تهران و سایر شهرها را تا حدودی حل کند.

 

خوابگاه یار

 

شما در خوابگاه یار میتوانید بهترین خوابگاه ها رو در سراسر ایران با شرایط محیطی و شغلی مختلف مشاهده کنید و با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

www.khabgahyar.com

مطالب مرتبط:

راهنمای زندگی خوابگاهی

بهترین خوابگاه های تهران

قوانین نانوشته زندگی خوابگاهی

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

میزان شهریه خوابگاه‌های خودگردان استان تهران مشخص شد

28 مهر 1402