با این ۷ روش گیاهی، از شر ساس های خوابگاه خود راحت شوید!

27 فروردین 1403
۶ دقیقه زمان خواندن
property


ساس ها، مهمان‌‌های ناخوانده خوابگاه های دانشجویی هستند که مشکلات زیادی برای ساکنین اتاق ایجاد می کنند. در ادامه ۷ روش گیاهی برای از بین بردن این حشرات مزاحم را مرور می‌کنیم!

▫️ آویشن

اگرچه آویشن به عنوان یکی از سالم‌ترین گیاهان جهان در نظر گرفته می‌شود، اما می‌تواند برای ساس سمی باشد. زمانی که برگ آویشن تازه زیر تشک یا تخت قرار داده شود، می‌تواند ساس‌ها را دفع کند. سوزاندن چوب آویشن نیز آنها را دفع خواهد کرد.

▫️پودر زردچوبه

پودر زردچوبه که در تهیه‌ی غذاها استفاده می‌شود، توانایی کشتن ساس را دارد. این ادویه دارای یک ماده‌ی شیمیایی به نام کورکومین است، که خواص ضد میکروبی دارد. برای کشتن ساس‌ها باید پودر زردچوبه را در تخت و تشک اسپری کنید.

▫️روغن علف لیمو

روغن گیاه علف لیمو (چمن معطر، پوتار یا ناگرد) را می‌توان در سراسر منطقه‌ی آلوده برای کشتن ساس‌ها اسپری کرد. این روغن سطح اسیدی ساس‌ها را افزایش می‌دهد به حدی که باعث کشته شدن ساس‌ها می‌شود.

▫️روغن درخت چای

روغن درخت چای در خانه‌هایی که در مقیاس کم آلوده‌ی ساس شده‌اند، موثر است. هنگامی که این روغن در منطقه‌ی آلوده از جمله تخت و تشک اسپری شود، می‌تواند ساس‌ها را با سهولت دفع کند.

▫️روغن اسطوخودوس

اگر چه روغن اسطوخودوس در آروماتراپی (رایحه‌درمانی) برای انسان استفاده می‌شود، اما توانایی دفع ساس‌ها را نیز دارد. این روغن را باید در اطراف و در خود منطقه‌ی آلوده اسپری کنید.

▫️روغن میخک

روغن میخک قاتل ساس‌ها است. میخک حاوی اوژنول است، ماده‌ای شیمیایی که مسئول بو و pH اسیدی میخک است. هنگامی که این روغن در اطراف و در قسمت‌هایی که مورد هجوم ساس‌ها قرار گرفته‌اند، اسپری شود، می‌تواند به طور موثری ساس‌ها را از بین ببرد.

▫️روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع فلفلی برای استفاده در آروماتراپی عالی است اما می‌توانیم آن را برای کشتن ساس نیز استفاده کنیم. این روغن را باید به گوشه و کنار خانه و منطقه‌ی آلوده شده به ساس اسپری کنید. ساس در اثر عطر نعناع خفه می‌شود.

نکته: هیچ بیماری از طریق ساس ها به انسان منتقل نمی‌شود!

برچسب ها:
پست های مرتبط

استانداردهای طراحی خوابگاه دانشجویی

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران

28 مهر 1402

خوابگاه کارمندی در تهران + معرفی 5 خوابگاه برتر

03 بهمن 1402

لوازم مورد نیاز برای زندگی در پانسیون و خوابگاه

28 مهر 1402

 مجوز تاسیس پانسیون

28 مهر 1402